söndag 2 december 2012

Den vackraste julsången

Vi diskuterade julsånger här om dagen. Det visade sig att varken jag eller Jakob har någon given favorit som det inte skulle bli jul utan. För min del är det mammas julskivor som gäller, den där samlingen som alltid fick snurra i stereon när man bakade pepparkakor på självständighetsdagen förr om åren (och sen också alla andra dagar när det krävdes lite förstärkning av julstämningen).

På Adventskonserten i fredags hittade jag en favorit. Ögonen tårades på mig när jag lystrade till texten, så vacker sång! Det är just en sådan där text som man önskar att man skrivit själv. Undrar hur jag har lyckats missa den genom åren? Den är väl dock ingen klassisk julsång, men en ytterst vacker visa.

1 kommentar:

Christina sa...

Den är en av mina favoritsånger också. Har ju hört den nu år ut och år in på Julfridskonserten. Men lika vacker är den ännu.