söndag 2 december 2012

Första advent

Oj oj, här har statistiken visst gått i botten. Men vem är jag att klandra er? Jag har haft roligare saker för mig, och det har förhoppningsvis ni också.

Första söndagen i advent och i helgen har vi också firat lillajul. Jag har till min glädje haft en helt ledig helg och den har varit riktigt lugn och skön. Vi inledde i fredags med att gå till kyrkan i Brändö på Pedavoces Adventskonsert där Jakobs lillasyster sjöng. Igår var vi i Vörå på lillajulmiddag hos Jakobs faster och idag var det adventslunch hos Jakobs mormor.

Julen 2010 på Vörågatan
Lite julpynt har kommit fram, ett fat med pepparkakshjärtan står på bordet och den första flaskan Blossa är redan tömd. Skolvardagen kallar återigen och jag ska kavla upp ärmarna för att viga resten av söndagen åt skolarbete. Men det känns faktiskt helt okej när man har en sådan bra helg bakom sig.

1 kommentar:

Christina sa...

Ångrar så att jag inte kom mig iväg på Pedavoces julkonsert. Nå, nya tag ett nytt år.