söndag 15 juli 2012

Hänt i veckan

En helt och hållet fantastisk vecka har passerat! Den har bestått av en salig blandning av umgänge med nära och kära, jobb, shopping, kulturella evenemang, smakliga drinkar, regnskurar och stekande hetta. Jag har dessutom varit mycket flitig med att dokumentera mina dagar och nu tänkte jag bjuda er på ett litet bildsjok från veckan.

En av mina bästa vänner, Julia, fyllde år förra veckan och på söndag kväll var vi bjudna på picknick i hennes trädgård.

Det vackra födelsedagsbarnet!
Läskande Garage
Festgäster
Det började spöregna på vägen hem och jag var sur för att mitt paraply gått sönder. Jag sprang sedan barfota genom stan. På vissa ställen gick vattnet ända upp över mina vrister, helt sinnes!
Jag väntade förgäves på åskan
Janina och company kom hit på onsdag. Jakob och Daniel for till gymmet tillsammans, jag hjälpte Janina färga utväxten...

... medan Joline hittade ett gott dörrstopp...
... och Nicolina målade får...
På eftermiddagen for jag iväg för att ta kvällsskiftet i kaféet. När jag stängt för kvällen skyndade jag mig hem för att göra mig i ordning inför en kväll med en av mina närmaste vänner: Malin.

Vi posade lite för Jakob innan vi gick ut

Det blev en riktigt skön kväll på Fontanas terrass. Vi kom oss aldrig upp på dansgolvet men det var riktigt roligt att bara sitta och prata och smutta på en god drink. Om ni inte druckit Röda Fisken tidigare tycker jag absolut att ni ska prova!

På torsdagen hade jag sista skiftet innan min semester. Mitt under lunchrusningen kände jag att Bitchen i mig höll på att komma fram, men som tur var dök både Julia och Jakob upp nästan samtidigt och kunde skrämma iväg henne. På kvällen tog vi det lugnt i soffan med lite snacks och webbteve.

Jag inledde min semester på fredagen genom att kliva upp i arla morgonstund för att åka och vaccinera mig. Jag lekte turist tillsammans med Jakob i stan. Vi förtärde den första pehmisen för säsongen! På kvällen gick jag på långpromenad tillsammans med en syster, systerson och hund.

Vilmer med en av sina vackra fotominer
Här förevisar han en annan, mycket snygg, fotomin!
När Vilmer tagit natt kröp jag och syster upp i soffhörnet för att dricka varsin öl och prata om allt mellan himmel och jord. Var mycket nöjd med min fredag när jag traskade hem genom natten.

På lördag sov vi lite för länge. När frukosten var bortplockad från köksbordet tog jag med mig Jakob till stan. Vi gick till Ett rum och kök (1H+Keittiö) för varsin cappuccino doppio. Kan varmt rekommendera den! Provade också en hasselnötsmacaron som var riktigt god.

Min fina Jakob
På kvällen tog vid med oss Mats och åkte över Finlands längsta bro ut till Replot för att gå på föreställningen Svinn i Panget av Skäriteatern där vår kompis Jocke medverkade.

Replotbron, Finlands längsta
Mats och jag
Karl-Johan (Jocke) på morgongymnastik
Gäster på pensionat Stig-Inn får en lyckad behandling av sommarjobbaren Uffe

Tillbaka i stan förberedde vi oss för en kväll på krogen, men sist och slutligen kom vi oss aldrig någonstans. Vi var tillsammans med Mats och Jocke på vår balkong och samtalen blev riktigt djupa och spännande in på småtimmarna.

Provade Hartwalls jubileumslonkero. Finns på Alko för 2,50€. Jag tycker inte om lonkero men den här var god! Smakade Pommac.


Natten hann mörkna lite och jag tände i alla lyktor jag hittade. När pojkarna sa att det nog började bli dags att leta rätt på skorna hade det börja ljusna igen. Jag och Jakob tog också på oss skorna och gick tillsammans med Jocke för att äta lite grillmat.

En riktigt rolig, helt perfekt kväll, och vecka! Den kunde inte ha blivit bättre, tack till alla medverkande!

2 kommentarer:

Sarah sa...

åhh tack tack tack<3 det värmer så!
å jo det blev ett så lyckat veckoslut, ser också att du haft det :) kramini bikini!

Christina sa...

En perfekt vecka indeed!