torsdag 26 juli 2012

Loppisfyndat

Igår for jag tillsammans med min näst äldsta syster och min systerson Vilmer till loppis. Sällskapet var alltså av bästa kvalité och också loppisbesöket visade sig riktigt lyckat!

De fyra lyktorna närmast i bild inhandlades igår. Jag fick en idé om att fylla hela fönstret på balkongen med olika lyktor.
Ännu är det en bit kvar...
Massor av såna här för 0,50€/st fanns. Köpte 3. Ska skaffa värmeljus med genomskinlig form till dem så blir skenet finare.
En randig tröja följde med hem...
... och ännu en...
... och en till!
Orkidékruka som i vårt sovrum kommer fungera som lykta. Köpte från CM ett rustikt blockljus i knallrosa, då vårt sovrum i övrigt är inrett i ganska neutrala färger. Blockljuset var dock lite för högt, så det får brinna ner lite någon annanstans innan det bosätter sig i krukan.
Ett häfte och en bok av Marian Keyes. Hade hört så mycket bra om henne men ännu inte läst ut "Under täcket" som jag började med för två år sedan, den var helt enkelt för tråkig. Ger henne dock en ny chans då jag hört att det här boken är riktigt, riktigt bra.

Sist men inte minst: en silverbricka. Kan användas till allt möjligt!
Ja, ni ser ju själva: ett mycket lyckat besök med andra ord! Det känns så bra att ingenting nytt (annat än tjänsten) behöver produceras för att jag ska kunna konsumera*.



* Där lät det kanske som om jag omöjligt kan existera om jag inte får konsumera ljuslyktor och silverbrickor i mängder och massor. Det var inte riktigt så jag menade, men det förstod ni säkert.

4 kommentarer:

Christina sa...

Vilka fynd. :) Besökte loppis igår också, men kom som tur inte hem med något alls. Tror det kommer bli riktigt fint med en massa lyktor där i fönstret. :)

ester-lisa sa...

Ja visst! Är riktigt, riktigt nöjd med gårdagens runda :) Jag tror problemet för oss i våra stundande livsskeden är bristen på förvaringsutrymme. Man kan ju inte ha alla sina loppisfynd framme hela tiden. Hemma hos oss i alla fall är både skåpen och källaren fulla av saker redan...

Jessica sa...

Kommer bli ursnyggt med lyktorna! Hurra för loppis ;) "Hundhängaren" tror jag inte finns att få tag i nyproducerad, så jag är riktigt nöjd med hund, elefant, flodhäst och ninja :)

ester-lisa sa...

HIPP HIPP HURRA! Hoppas att loppis ALDRIG går ur tiden :) Ja, visst kommer e bli fint!? Tycker verkligen hundhängaren va riktigt läcker :) Och ser fram emot ninjans kommande äventyr! :D Du kanske sku ge honom en egen serie på bloggen? ;)