tisdag 10 juli 2012

Saker jag handlat idag

Jag är ingen modeintresserad varelse. Jag tycker heller inte att det är kul att shoppa. Och det är verkligen inte likt mig att blogga bilder på saker jag handlat (tror jag?). Idag är ett undantag. För trots allt så är jag ändå en ung kvinna (en ganska normal sådan, dessutom). Att det råkar vara lönedag idag är nog bara ett märkligt sammanträffande, tro mig. Efter jobbet gick jag en sväng på stan tillsammans med Sabina - the Queen of Shopping (fast hon spenderade inte en endaste slant!).
  
Cocktailklänning -50% från Seppälä. För alla cocktailpartyn jag kommer gå på resten av sommaren!
Jag äter bara en sorts medicin, men dosen är olika stor varannan dag och ibland blir jag lite förvirrad. Nu gäller det bara att komma ihåg vilken dag det är, vilket också kan vara knepigt! Inhandlades på Gamla Apoteket för ~8,50€.
Blev kär när jag såg den här fiiina tunikan på H&M. 10 stycken slantar ville försäljaren ha för den.
Liten kjol -50%, också från Seppälä.
Fotoram från Clas Ohlson*. Bilderna tog min äldsta syster på min födelsedag.
Sista bilden har ingenting med shopping att göra. Snarare kan man förknippa den med vänskap och saknad. Jakob ringde mig idag på jobbet och berättade att det hade kommit en överraskning till mig på posten. När jag kom hem låg ett illgrönt postpaket på byrån i hallen. I paketet fanns, förutom ett litet brev, det här:


Te, från Nordens bästa te- och kaffeaffär! Tack vännen, you made my day!

För tillfället sitter jag bara och chillar och väntar på att Jakob ska komma hem från Carpella. Ser mycket fram emot vår sovmorgon imorgon! Bara två arbetsdagar kvar nu så får jag lite semester. Och om en vecka åker vi till Riga, jiho!

* Måste alltid googla Clas Ohlson för jag kommer banne mig aldrig ihåg hur man stavar det!

Inga kommentarer: