onsdag 1 augusti 2012

1:a augusti

I motsats till gårdagen blev den här dagen en dag som egentligen inte ens behövt existera, från första början. Så onödig har den känts. Det säger väl en hel del? Men för att inte fokusera på det tråkiga så gör jag en liten lista på bra saker som trots allt hänt idag:
  • Dammtorkade bokhyllan i vardagsrummet, det var verkligen behövligt!
  • Duschade och torkade clivian och såg att den fått flera nya blad
Så här ser clivia ut
  • Upptäckte att mina luktärter fått sin första blomma!
  • Hittade en ljuslykta jag glömt bort att jag äger
  • Lagade så sjukt god middag att jag tänkte äta ihjäl mig
  • Fick sedan sova middag på Jakobs arm
  • Det fanns en bortglömd ganska stor bit tigerglass i frysen
  • Skön kvällspromenad med gångstavar vid stranden
Där ser man, tack vare listan känns inte dagen helt bortkastad heller. Hoppas i alla fall att jag lyckas göra morgondagen till en bättre dag. Nu hör jag att det poppas popcorn i köket så jag ska dra, hejdå!

Inga kommentarer: