torsdag 16 augusti 2012

Skolsnack


Sitter på golvet i vardagsrummet och surfar runt på skolans portal. Skolan slår snart upp portarna igen och alla i min klass kommer vara "ute på fältet" ända tills vintern kommer. Alla utom jag, som kommer ta tag i den yrkesinriktade praktiken nästa sommar. Är riktigt taggad att börja studera igen efter sommaruppehållet! Dessvärre har jag hittills hittat endast en kurs som jag ska ta nu på hösten. En.

Är lite besviken nu när jag hela sommaren fantiserat om alla studiepoäng jag skulle håva in under höstterminen, fantiserat om intressanta ämnen och alla bra saker jag skulle lära mig... Skulle vilja läsa något inom marknadsföring och något inom miljö. Nå, har tre tenter att plugga till och göra bort vid kommande omtentamenstillfällen, så helt och hållet sysslolös kommer jag ju inte att bli. Och så har jag anmält mig ikväll till två kurser vid Arbis. Känner mig laddad och redo för hösten!

3 kommentarer:

Serpensalbus sa...

Kanske Hanken sku ha nån marknadsföringskurs du sku kunna gå?

Christina sa...

Härligt med nystart till hösten. :) Vad skall du gå för kurser vid Arbis?

ester-lisa sa...

Serpensalbus: Tanken hade nog slagit mig. Hittade ännu två kurser jag ska läsa, så det blir nog riktigt lagomt med tanke på att jag även har arbiskursen och kaféjobbet :)

Christina: Superskönt! Kommer att läsa franska 2. Måste annullera mitt deltagande i den andra kursen jag hade velat ta :( Berättarkonst heter den.