onsdag 15 augusti 2012

Skumvin på vift

Hejsan hoppsan! En helt kul (men trött!) arbetsdag ligger bakom mig och ikväll vankas det CDP-fest!

Är lite sned då jag beställde ett speciellt skumvin vid Alko i fredags. Killen som betjänade mig sa att "det kan ta fyra dagar innan flaskorna är på plats i butiken" (observera att han betonade ordet kan). Av sättet han sa det på tog jag för givet att det finns en risk att det kan ta fyra arbetsdagar, men att det förhoppningsvis hinner komma tidigare. Jag hade ännu inte idag fått något textmeddelande från Alko, så jag gick dit efter jobbet för att fråga efter skumvinet. Jag fick veta att två flaskor blivit beställda, men att de kommer till butiken på lördag. När butiksbiträdet såg min min sa hon att hon kan ordna att flaskorna finns att hämtas redan imorgon, om det är bråttom. Typiskt. Jag skulle behöva skumvinet nu, idag.

Nå, inte går ju världen under, men det förstår väl vem som helst att det är lite irriterande. Nu ska jag nog håva in lite mat och sedan ta en dusch så jag kan göra mig klar för festen.

Inga kommentarer: