tisdag 7 augusti 2012

Min helg

I lördags blev jag kvar på jobbet två och en halv timme efter stängning. Bör tilläggas att helt och hållet ensam var jag inte till en början: min näst äldsta syster med familj var där och hjälpte mig städa lite, det tackar jag så mycket för! Hur som helst så blev jag lite seg i kroppen (och knoppen!) efter att Jakob hade lagat middag till oss kring niotiden. Jag drog på mig mjukisbyxorna och tände ljus i hela lägenheten, sedan knäppte jag en kall.

Snygg man på bra balkong
Raden av lyktor in action
Så vi satt på balkongen medan mörkret föll. Ibland utbytte vi några ord och ibland var vi helt tysta. Ibland kikade vi på Facebook vad våra vänner sysslade med. Jakob drack rödvinsglögg. Den där doften i kombination med sensommarnatten kändes lite mystisk. Vi gick sedan och sova strax efter midnatt och vi somnade båda bums.

Följande morgon väcktes vi av alarmen på våra telefoner. Vi klev upp och gjorde oss i ordning, hoppade i bilen och styrde kosan norrut. Vår mission för dagen var att göra en så kallad släktturné. Vi började i skogen med att hälsa på mormor och morbror (vilka under vinterhalvåret är bosatta i mellanmjölkens land). Där diskuterade vi och åt köttfärsrullader och drack kaffe.

Mommos stuga
Inne i stugan hittade jag en gammal limsaflaska. Kommer ni ihåg den? Minns ni vilken färg limsan var?
På vägen mellan mommo och fammo gjorde vi en liten avstickare till mamma.

Mamma och Jakob bondade
Vet ni vad detta är? En kattstig!
Bland annat Veera och Travis har trampat upp stigen under årens lopp
Innan vi lämnade Ingenstans hälsade vi på hos fammo. Där var också min farbror, min kusin och hennes son, mycket lyckat besök alltså! Hade gärna stannat längre, men klockan sprang iväg och vi behövde åka hem och laga mat och tvätta kläder innan dagen tog slut.

Igår, när andra hade första dagen på veckan, hade jag "lördag". Det var en riktigt bra dag. Bland annat hade jag en lyckad diskussion med min chef, drack kaffe med en kompis jag inte träffat på två och ett halvt år och på kvällen kom min Malin och Jakobs Mats hit.

Hej där!
Jakob med sin bästis Mats
... och min bästis Malin
När klockan passerat elva for Malin och jag vidare till O'Malley's. Vi träffade några bekanta, drack varsin cider och hade det bara allmänt gemytligt. En måndag kväll kunde nog inte spenderas på bättre sätt!

1 kommentar:

Serpensalbus sa...

Om inte jag minns helt fel var Spindemannen-lemonaden blå. Påminde lite om diskmedel till utseendet och var inte speciellt god men hey - det var ju spindelmannens egen limu!