torsdag 30 augusti 2012

Idag

Är helt och hållet ledig idag. Jag har problem med att ta vara på ledigheten när den infaller så här mitt i veckan. Oftast blir det bara att jag sitter med datorn i famnen hela dagen och väntar att klockan ska slå fyra så Jakob kommer hem. Låter ju kanske inte så farligt, men ångesten som smyger omkring inuti kroppen gör det liksom omöjligt för mig att ta mig an saker.

Den här lediga dagen har dock varit riktigt bra. Jag har bland annat varit och checkat läget med katten Ragnar, trots att jag egentligen inte skulle ha behövt gå dit idag. Sedan har jag varit lite på stan. Skönt med lite varmare väder!

Hämtade ett paket från Posten. Däri låg Jonas Gardells nya roman och första boken om Harry Potter. Har alltid tänkt att jag vill ha alla böcker om Harry Potter i min bokhylla. Hade en från innan, five to go nu alltså!



Har letat genom hela stan efter Marimekko-mappar. Finns de ens längre? Borde nog ha ställt den frågan till något butiksbiträde inne i självaste Marimekko-butiken.

Mitt första och andra år av YH-studier i Marimekkoförklädnad
Känns inte bra att tredje året ska vara utanför på det här viset...
Har varit på jakt efter en "skolväska". Köpte en från Anttila i vintras men den gick ju sönder efter typ tre veckor... Mina tre huvudkriterier har varit att 1) den inte får se för tjejig ut, 2) den måste rymma åtminstone ett anteckningsblock av A4:ans storlek och 3) den måste ha en ordentlig axelrem. Har letat igenom hela stan utan framgång och det började lite kännas som förra hösten när jag letade efter skor.

En av mina pojkkompisar frågade idag om jag har varit till Laukkutalo? Nu kan man ju fråga sig hur jag lyckats missa den.


Här är resultatet av besöket vid Laukkutalo. Är mycket nöjd. Hoppas den ska hålla längre än tre veckor.

Nu måste jag nog ställa mig vid spisen så vi får någon middag. Tror att jag kommer spendera kvällen vid Carpella.

2 kommentarer:

Christina sa...

Vad snygg! Jag är också på jakt efter en rymlig väska till mina studier. Vill ju inte bära omkring sakerna i vad som helst.

ester-lisa sa...

Tack! Klart man vill ha en snygg väska. Jag tyckte det var svårt att hitta en väska som kändes som jag.