torsdag 16 augusti 2012

CDP-fest

Igår var jag på fest med mina arbetskompisar. Den största anledningen till att vi ordnade en fest var att Laura, som har jobbat i kaféet längst av oss alla, har slutat för att hon ska flytta bort och studera. Laura hade ingen aning om att festen var för henne. Vi hade alla, utom Laura, tagit med en massa god mat och snacks och så hade vi också en gåva till henne. Vi träffades hemma hos Emilia och huvudpersonen hade vi bjudit in till lite senare.

Det här var bara en del av allt som fanns att äta
Lotta hade tagit med en somrig bukett till värdinnan
Värdinnan
CDP-gänget: Lotta, jag, Susanna, Emilia, Laura och Ida (på bilden saknas Sabina och Martta)
Självfallet pratade vi mest om jobbet, många roliga och komiska minnen därifrån, lekte "Jag har aldrig" och de mest vågade (det vill säga alla utom jag) shottade.

Klockan hann bli ganska mycket (tiden går ju så arma fort när man har roligt!) innan vi kom oss iväg ut. Vi gick till Hullu Pullo, som sedvanligt var smockfullt med folk då det var onsdag. Vi var alla mycket besvikna på kvällens DJ, men hade kul i alla fall.


Innan vi skiljdes åt för natten spexade vi en stund utanför krogen. Klockan hade hunnit bli halv fyra när jag kröp ner under täcket bredvid Jakob.

Kan bara konstatera att jag är lyckligt lottad som har så otroligt härliga arbetskompisar. Det är definitivt de som gör att det är kul att gå till jobbet. Tycker det är så fint att man från sin arbetsplats kan få så bra vänner!

Inga kommentarer: