onsdag 29 augusti 2012

Diger update!

Här är belöningen till alla dem som tålmodigt väntat på en uppdatering! Med tillhörande bilder berättar jag om mycket av det som hänt den senaste tiden.

Minns kanske att jag pratade om att jag skulle fotas tillsammans med mina systrar? Janina har tidigare bloggat bilder som de flesta av er kanske redan sett, men för er som inte läser hennes blogg kommer lite smakprov från fotograferingen här:



Fick jobba med en cool och proffsig fotograf, det blev många bra bilder och jestas så roligt vi hade! Efteråt blev det systerkväll hemma hos mig och det hann bli sent innan den var slut.

Vi ordnade några dagar senare ett överraskningskalas för den näst äldsta systern, eftersom hon befann sig på en helt annan kontinent när hon fyllde år i mars. Det var ett kalas komplett med ballonger, serpentiner, tårta och tårtljus och ja må hon leva, presenter, kaffe och rosévin!



Maya älskade vår matta
Kalaset visade sig bli ett av de roligaste kalasen ever!

Jag har haft kvalitetstid tillsammans med alla mina syskonbarn: busat, lekt, burit, matat och skrattat. Haft helt perfekta dagar och kvällar!

Vilmer
Nicolina
Joline
Två knäppa föräldrar
Resultatet av när Nicolina skulle ta ett foto av sig själv
Min sambo har varit så busy den senaste tiden att det enda vi sagt till varandra under dagarna har varit go'moron och go'natt. Således styrde jag upp en dejt senaste fredag kväll. Jag hade (tillsammans med min näst äldsta syster och hennes man) bestämt att vi skulle äta middag på antingen Kaffehuset August eller Bistro Ernst, men båda ställena hade stängt (!?). Så det blev Il Banco. Men det var också mycket bra.
Ah, skulle ha kunnat dö för den där rödvinssåsen. 10 poäng!
Lite citronsorbet med jordgubbsmelba på det!
Sedan gick vi hem och tittade på Lyxfällan.

På lördag hade någon skrivit in "Villaavslutning" i kalendern. Givetvis skulle vi åka ut till Halsö! Jag var smart och hade dealat till mig en ledig helg, förra året jobbade jag på villaavslutningen.

Började fundera om jag hade någon sorts färgkod för packningen?
Kaffe i bilen




Känslan när man vaknar intill Jakob i det mintgröna sovrummet! Ah, ovärderlig!
Summa summarum blev villaavslutningen till och med snäppet bättre än midsommaren, superb alltså! Kom inte heller den här helgen i närheten av någon salongsberusning ens. Så skönt att få vakna upp på morgonen och må som en prinsessa!

När vi kommit hem från Halsö hängde vi en stund med katten Ragnar som jag har delad vårdnad om så länge hans matte och husse är på solsemester. På kvällen for jag för att dricka te tillsammans med en kvällen-innan-första-dagen-i-skolan-nervös Julia.

Julia letade efter försvunna strumpor
Jag låg i sängen och vred mig av skratt
Och så avslutade vi kvällen med en kreativ fotosession

Har även inhandlat biljetter, ni ser ju vart och vem och när. Kommer bli helt awesome!

5 kommentarer:

Christina sa...

Härligt, igen har du hunnit med en hel del skoj. :)

ester-lisa sa...

Ofc ;) Kanske lika bra att blogga mer sällan så har man mer att komma med sen när det väl är dags ;)

Serpensalbus sa...

Den där citronsorbeten är svingod! ...sku nog få vara mer

Serpensalbus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
ester-lisa sa...

Ja! Den var verkligen supergod! Jag bad servitören om en liten portion efterrätt då jag var så mätt efter huvudrätten men ändå sugen på någonting sött, och storleken på sorbeten var riktigt perfekt för mig just då :)