torsdag 17 maj 2012

Lyckad utgång och lyckad ledig torsdag

Oj! Nu har jag haft två helt suveräna utekvällar inom loppet av ynka fem dagar! Först i lördags vid Olivers Inn tillsammans med bland annat Janina och Caroline och igår gick jag till samma ställe med min bästis Malin och hennes sambo Dennis. Båda kvällarna har det varit massvis av vänner och bekanta i vimlet och igår spelades det dessutom riktigt bra musik (låten spelades två gånger!)! Dock blev alla väldigt fulla (?) och åkte hem ganska tidigt. Till sist var det bara jag och Filip kvar och kring tre-tiden var det så smockat på dansgolvet att det knappt gick att röra sig, så vi stack därifrån. Vi skulle ändå åt samma håll, så tillsammans traskade vi lugnt hem genom det varma vårregnet.

En mycket otydlig bild från inatt

Jag och Filip på Pampas Nationaldag

Idag sov jag pinsamt länge. Har inte sovit så där länge sen vi firat Jakobs 25-årsdag. Har haft en riktigt lugn och skön dag: läst bloggar, promenerat i krapulantisk takt, ätit god mat, inspirerats utav text, strukit och hängt upp nya gardiner i sovrummet, druckit kaffe och tänkt på Livet. Jag tror jag har kommit in i sommarlovsmode nu, äntligen. Jag drabbas inte längre av andnöd och hjärtklappning på morgonen när jag inser att det inte finns utmärkta några riktlinjer för dagen. Idag har jag verkligen njutit av tystnaden och mitt eget sällskap.

Och gardinerna, jisses, ni skulle se dem! Jag hittade dem i vintras i en rea-låda vid Anttila. Jag såg genast att bottenfärgen skulle passa perfekt i vårt sovrum och mönstret var blommande körsbärskvistar. 8€ betalade jag för dem, och de var dessutom Fairtrade-märkta. Jag blir så glad när jag ser att man med sådana små medel kan förändra ett helt rum: man behöver inte alltid måla om eller byta en hel köksinredning.

Snart borde Julle dyka upp. Tror vi ska dricka lite te och filosofera. Ett perfekt avslut på en ledig, gråmulen majtorsdag.

1 kommentar:

Christina sa...

Jag hade tidigare också väldigt svårt med att slappna av och njuta av att vara alldeles själv. Men nu förtiden går det faktiskt ganska bra, för det mesta iaf.