fredag 11 maj 2012

Regntunga dagar

Gårdagen började riktigt skit, rent ut sagt. Ångesten växte till en klump i halsen och till en början tänkte jag avboka min dejt med Magnus men när jag funderat en liten stund insåg jag att det var det dummaste jag kunde göra. Det skulle troligtvis ha blivit mynningen till en ond cirkel. Så vid tretiden mötte jag upp Magnus och då jag visste att han skulle förstå vad jag pratade om, öppnade jag mitt hjärta för honom. Och det lättade förstås. Klumpen i halsen sköljde jag ner med lite kakao och någon timme senare cyklade vi hem till den där mannen T. Vi spelade Wordfeud och åt saltlakrits.

Facelook från förrgår. Mamma säger att det syns i mitt ansikte att jag äter betakaroten som kosttillskott.
Själv tycker jag endast att jag blir blekare ju närmare sommaren vi kommer.

På kvällen såg jag Den där Mary och pratade med Jakob i telefon. När jag inte pratat regelbundet med honom nu på ungefär en vecka och inte ens sett honom, hör jag verkligen hans röst, på riktigt. Och jag tänker "Jaha! Är det min sambos röst låter!".

Idag fortsätter det regna. Det blir tredje dagen idag. Och det har blivit kallt. Jag har druckit kaffe med Madde. Det blev en riktig speed-date, vilket var synd. Det kändes som om det fanns så mycket vi skulle ha velat prata om. Jag skrapade en Onnen Sanat under tiden och fick fram några ord, men inte hade jag trott att de var så många att de räckte till 50€!? Nå, vem säger nu sedan nej till 50€? Inte jag i alla fall.

Har försökt leta efter mitt pass, men utan framgång. Det borde finnas någonstans här hos mamma, men var? Det är lite svårt att veta var man ska börja leta då man inte längre har "sitt rum" kvar. Mitt flickrum är numer gästrum och en del av mina saker har blivit utburna i något förråd. I och för sig behöver jag ju inte passet nu, det är ju inte som om vi ska resa bort nästa vecka, men det skulle ju vara skönt att veta var det finns.

2 kommentarer:

Mirjam sa...

Vad bra du passar i sidbena Josefin! :) Snyggt :)

ester-lisa sa...

Nåmen tack Mirjam! :D