fredag 25 maj 2012

Bara händelser att fira nu

Hade en super-duper-bra födelsedag igår! Den inleddes, som ni såg, med frukost och presenter på sängen och när Jakob åkt iväg till jobbet somnade jag om och tog en ordentlig sovmorgon. På eftermiddagen kom Jakobs lillasyster M hit och uppvaktade mig. Hon hade med sig blommor och bullar och jag bjöd på saft. Vi hade så roligt att jag helt glömde bort tiden, plötsligt började det bli lite bråttom med att förbereda inför kvällens kalas, bland annat en salt paj skulle bakas. Jag hade bjudit hit Janina och Jenny (mina systrar) med familjer.

Det blev en rolig kväll med massa skratt och show. Den som stod för showen var självfallet Nicolina. Jag fick hemskt fina presenter, har så härlig och påhittig familj!

Solen försvann ner bakom höghusen och när gästerna gått hem somnade Jakob på soffan. Själv satte jag mig ner och gladdes över dagen innan jag tog itu med disken. Jag lovar att jag somnade med ett leende på läpparna!

Om ungefär två timmar styr vi kosan mot Åbo! Imorgon gifter sig den här fröken med Jakobs gamla klasskompis. Jag är övertygad om att det kommer bli en otroligt rolig fest och jag är mycket förväntansfull över att få se Åbo, för jag har aldrig varit där förut. Vädret visar sig dessutom från en bättre sida, och torde göra det hela helgen, så det finns absolut inget att klaga över.

I skrivande stund befinner sig min man vid Svenska Handelshögskolan där han får sina papper. Det innebär alltså att när han kommer hem är han inte längre endast ingenjör, utan ingenjör och ekonom! Känner mig stolt som en tupp!

Bjuder på förra sommarens bästa låt medan jag springer in till centrum för att inhandla nylonstrumpbyxor. Hej hopp!

Inga kommentarer: