måndag 21 maj 2012

Varför sitter jag här?

Egentligen vet jag inte riktigt varför jag sitter här med en tom textruta framför mig. För jag har ingenting att berätta för er idag. Ändå sitter jag här framför en textruta som jag, utan bakomliggande tanke, har börjat fylla med ord. Märkligt egentligen. Att mitt livs syfte skulle vara att skriva några ord på ett papper.

Hur som helst.

Jag hade två uppdrag idag:
1. Hitta ett hotell i Riga.
2. Köpa en låda.

Hur det gick? Nå, inte har vi ännu bokat något hotell och den där lådan jag ville köpa var slutsåld för länge sedan och butiksbiträdet såg uppgiven ut.

På min tiominuterspaus på jobbet ikväll satt jag på min vanliga plats och spejade ut över torget. Plötsligt slog det mig att det blivit ganska tråkigt, allting. Alla människor jag möter på stan har jag mött tidigare. Stamkunderna från kaféet hälsar på mig i matbutiken. Jag har provat allt kaffe som finns i stan och samma gäller yoghurtarna. Jag vet att om det plötsligt blir ovanligt tyst i lägenheten kommer Jakob snart skrämma skiten ur mig. Inga platser är obekanta. Jag beslöt att ordna så att någonting spännande händer. Har bara inte kommit på vad ännu.


Så tråkigt att bara måla naglarna i en färg, då jag dessutom har tjugo olika lack. De här lacken valde jag i fredags. De har suttit ganska bra, med tanke på att jag varit i jobbet två dagar sedan dess.

1 kommentar:

Lina Lidén sa...

Kan tipsa om hotwire om du vill boka billiga och bra hotell.