fredag 1 juni 2012

Kalas x 3

När jag bestämde mig för att börja blogga på nytt efter ett litet uppehåll och skapade den här bloggen, bestämde jag att jag aldrig ska känna något tvång att blogga. Att blogga för att man "måste" kan väl sällan sluta i trevliga inlägg, eller hur? Så om det går några dagar och jag inte skriver någonting så vet ni helt enkelt att jag hittar på andra roliga saker.

Ikväll tänkte jag bjussa på några bilder och berätta lite vad som hänt sedan sist.

Senaste inlägget skrev jag för en vecka sedan, precis innan vi skulle iväg till Åbo. Kvällen innan hade jag mina systrar med familjer här på födelsedagskaffe.

Joline är verkligen världens mest harmoniska baby. Men allt kalasande gjorde henne (och Jakob) tyvärr lite trött.

Nicolina krävde att få bli kittlad, som vanligt.

Strax efter fyra på fredag eftermiddag plockade Kim och Sandra upp oss och vi styrde kosan mot Åbo.


På vägen ner drack jag Chocolate Mocha och på vägen upp Seattle Latte. Det är kärlek det, ska jag säga er!

Vi bodde i Sokos Hotel Hamburger Börs intill torget.

På lördagen innan vigseln hann vi ta en liten promenad.

Bröllopsgäster utanför festlokalen.

Nygifta!

Ja, ni vet väl vem det här är...

Och den här bruden har ni säkert sett förut också...

Det var riktigt skönt att få komma ifrån Vasa en stund och se en, för mig, helt ny stad. Åbo var vackert och jag vill gärna se mer! Bröllopet var fint, jag blev lite rörd i kyrkan och grät en liten skvätt, vädret var perfekt och miljöerna otroligt härliga! Det var på många sätt en kärleksfull, skön och rolig helg, så bra att jag blev lite deppad genast när vi kom hem igen på söndag kväll.

Sommarens första jordgubbe!

På måndag var vår egen första jordgubbe klar att skördas! Jakob och jag delade gubben broderligt (?) efter middagen och bara en stund senare kom Jakobs föräldrar, syskon och mormor hit på överraskningsexamenskaffe. Jakob fick fina presenter och speciellt en av presenterna blev även jag mycket glad (läs: mållös) över. Också ni kommer få lite glädje av den, kan ni gissa vad det är?

2 kommentarer:

Christina sa...

Systemkamera? :) Annars, gillar din klänning (?) som du har på bilden. :)

ester-lisa sa...

Mitt i prick! Och tack så mycket, det är en klänning, köpte den redan för två år sedan. Har sett att det finns tröjor också av samma tyg :)