lördag 16 juni 2012

Sommar och vänner

Har äntligen smakat lite på sommaren i form av bland annat cider och snack med två klasskompisar i Hovrättsparken. Hoppas vi lyckas styra upp en dejt snart igen!

Mia och Jennifer (var mycket gladare än de ser ut)
Världens näst bästa cider (lika god som den ser ut)
Idag har vädret var exemplariskt. Dagen har jag tillbringat i kaféet tillsammans med de bästa arbetskamraterna. Min plan efter jobbet var att åka en sväng via Adam & Eva för att reda upp på mitt bord och sedan åka hem och äta middag. Istället dök Julle upp strax innan jag skulle sluta, så efter jobbet följde jag istället med henne på jakt efter nya sängkläder. Sedan spanade vi in fina etiketter på vinflaskor i Alko.

Fonsi dök upp i samma veva som Julle blev kidnappad av sin pojkvän. Vi diskuterade ölkranar en stund och plötsligt frågade Fonsi om jag ville följa med och handla.

Så vi gick och handlade. Och Fonsi poserade. Och jag sa "men kan du inte se normal ut på bild?" och Fonsi sa "okej"
Nåja, normal vet jag inte, men man kan inte få allt här i världen
Fast jag inte fick någon normal bild på Fonsi fick jag en oerhört trevlig shoppingstund i Citymarket. Så trevlig att vi helt och hållet glömde bort tiden, för när Fonsi stod vid lösgodiset och valde och vrakade så sa en metallisk kvinnoröst i högtalaren "klockan är nu sex och varuhuset stängs".

Kvällen har jag spenderat vid Amarillo tillsammans med Sabina och hennes syster Sara. Det var meningen att vi skulle ha farit till Strampen, men strax innan vi skulle bege oss började det regna, förstås. Det blev i alla fall en supertrevlig kväll och jag tror nog inte att det hade varit varken bättre eller sämre om vi gått någon annanstans. Glada tjejer och god glass kan väl inte gå fel eller hur?

Nu ska jag krypa ner under täcket och se om jag lyckas somna innan Jakob kommer hem från Jakobstad och Popkalaset där han varit funktionär idag. Tack för en fin lördag!

2 kommentarer:

Sara sa...

weii, du hitta min blogg! ;D de va no trevlit i lördags! :D

ester-lisa sa...

Klar sak! Å ja ha no vari in förr fö ja känd igen me genast ;) De va riktigt kiva! Hoppas de blir fler gånger :D