söndag 10 juni 2012

Balkongsäsong

Lördagskvällen spenderade jag tillsammans med vänner, sambo och nya bekanta. Först en stund vid Strampen i kvällssolen, sedan ett glas rosé hemma hos min arbetskompis Emilia och slutligen vid Olivers Inn. Medelåldern vid Ollis var typ 19 och det blev aldrig något riktigt drag, då DJ:n gjorde oss besvikna (igen!). Trots det var det en vansinnigt rolig kväll och jag skrattade tills jag fick ont i magen och kramp i kindbenen. Kan knappt fatta hur härliga människor det finns i min vänskapskrets numera! Dessutom åt jag en hamburgare på natten, det händer lika ofta som Jesus uppstår från de döda.

Idag har vi varit lite trötta och det verkar som om både jag och Jakob håller på att bli förkylda. Vi har ändå haft en riktigt bra söndag. Vi har bland annat varit ute och shoppat...

Om några dagar är det ett år sedan vi flyttade in på Kaserngatan. Något vi tyckte (och tycker, fortfarande) speciellt mycket om med den nya lägenheten, var den stora balkongen. Vi hade flyttat från en lägenhet utan balkong (dock med en lummig, lugn och möblerad innergård) och plötsligt hade vi nio kvadratmeter uteplats till vårt förfogande. Vi bestämde att vi skulle bo in oss en stund innan vi gjorde beslut om balkongmöblemang, så att vi säkert skulle göra ett vettigt beslut. Sommaren gick, dels var vi inte helt överens om hur vi ville att möblerna skulle se ut och dels hittade vi aldrig några vi tyckte var 100% rätt. Men idag hände det.

Här kommer det klassiska före-efter-bildsjoket.


Så här såg vår balkong ut tidigare idag. Inte mycket att vila ögonen på, jag vet. Bordet och stolarna har vi lånat från ungdomsföreningen som vi är medlemmar i. Konceptet har funkat till viss mån. Hela förra sommaren åt vi nästan alla måltider ute på balkongen. Men man har ju inte gärna satt sig där med en god bok och en kopp kaffe. Nu kommer det nog bli ändring på den saken, har jag på känn.

Jordgubbsampel, citronmeliss, persilja och luktärt
Möbelgruppen kommer från Plantagen
Ska köpa en ny matta också bara vi kommer överens om en färg ;)
Alla coola och trevliga där ute är välkomna på balkonghäng nu! Vi bjuder på kaffe eller gin och tonic. Men inte mera ikväll, tyvärr, är rätt slut i både knoppen och kroppen och imorgon väntar en lång dag i kaféet. Tur att jag har sådana bra arbetskamrater!

6 kommentarer:

Gitta sa...

Jättefint och mysigt! Kommer gärna på gin och tonic någon gång ;)

ester-lisa sa...

Tack! Ja, du får kom in nästa gång du e i stan så blandar vi en drink åt de :)

Christina sa...

Vad snyggt det blev. :)

ester-lisa sa...

Tack! :D Håller no med ;)

Anonym sa...

Åjj va snygg balkong ni har!!! Blir jätte aavis! :) Säg till då ni vill ha besök så kmr jag å dennis å chillar i stolarna! ;) // mallo

ester-lisa sa...

Tack :D Givetvis ska ni kom å chill på vår balkong! Ja hör åv me :)