onsdag 20 juni 2012

Om att hålla tyst

Jakob hatar gurka. Därför vägrar Jakob gå med på att köpa hem tsatsikidipmix till dippen. Sedan vi blev tillsammans har jag alltså inte ätit tsatsikidipp. Och jag kan avslöja att i vårt hushåll äts det dipp till maten i snitt två gånger per vecka.

Så idag stod jag framför chipshyllan i den lokala Salen och skulle välja dipmix till dagens dipp. Fisk stod på menyn och varken tortilla, holiday eller american skulle enligt mig passa. Men tsatsikin skulle vara utmärkt till fisken. Bara Jakob ville äta den.

Något rebelliskt kom plötsligt över mig och jag plockade ner en tsatsikidipmix i korgen (och en sourcream & onion, utifall att). Genast när jag kom hem blandade jag till dippen och gömde förpackningen längst ner i skräpkorgen, allt medan Jakob kollade sin mejl.

Vi satte oss till bords och högg in på middagen. Jag sa aldrig vad det var för sorts dipp och Jakob frågade inte heller. Han åt med god aptit och sa:
 - Det är synd att dippen tar slut så fort.

Och nu ligger han på soffan och snarkar lite försiktigt. Helt ovetande om att han har ätit gurka, och dessutom tyckte att det var gott. Han liknar ibland på många sätt och vis ett barn, min man.

Fotograf: Syster Jenny

6 kommentarer:

MEN HANNA! sa...

Åj va glaaaad ja vartt ååv dehär inlägget! :D Edee gillar ja, sådee ska e ga til!

Ploss at do je så golla på bildin!

Christina sa...

Vilken härlig bild. :)

Serpensalbus sa...

Gurka...i dipp? Måst ju va som nå små torkade bitar det då...Å det räknas int egentligen som gurka! :P

ester-lisa sa...

MEN HANNA!: Haha, va bra :D Tack så myki :) Måst råkas SNART!

Christina: Nåmen tack :)

Serpensalbus: Jå, ha du itt äti tsatsikidipp nångång? Allt gurk-likt räknas då e kommer till Jakob ;)

Serpensalbus sa...

Nä ja e emot dipp. Vill ja ät chips vill ja int ha smaken förstörd av nå klet.
xD

ester-lisa sa...

Ja brukar int heller ät chips med dipp. Men grönsaker brukar ja dippa å sen va de ju ti maten då :)