söndag 3 juni 2012

Första helgen i juni

Igår gick jag för första gången i mitt liv på en studentdimission. Därefter gick jag, också för första gången i mitt liv, på en studentfest. För första gången i mitt liv finner jag det lite märkligt att jag faktiskt aldrig deltagit i en studentfest tidigare. Det var spännande och kul! Har nog aldrig sett så många rosor i ett hem förut.

På kvällen kom några vänner över. Vi åt en bit tillsammans, drack lite vin och skrapade på både filosofiska och humoristiska samtalsämnen. En sjukt rolig kväll, den kunde knappast ha blivit bättre. Om man ska leta nackdelar så var kvällen lite för kort.

Jakob och André
Åsa
Mats
Idag har vi umgåtts med min lillasyster och hennes familj. Först kom de hit med citronpaj och Fani Pala för att fira Jakobs examen. Så vi fikade innan Jakob var tvungen att åka iväg på ett möte och sedan slöade vi bara. Janina berättade om en tecknad film som handlade om några vildhästar. Hästarna pratade inte i filmen, utan gnäggade bara och jag sa att det var det mest korkade jag någonsin hört.





När Janina och de andra åkte hem till Brändö följde jag med. Nicolina ville se den där tecknade hästfilmen som Janina hade berättat om och plötsligt satt jag fastklistrad mellan soffkuddarna och hyschade åt Janina genast när hon gjorde en antydning till att öppna munnen. Så, om ni inte sett filmen om vildhästen Spirit tycker jag absolut att ni ska göra det!

4 kommentarer:

Johan sa...

Vilket sammanträffande, jag och fröken Lina Lidén bakade en citronpaj idag nämligen :)

Åsa sa...

Hej och tack för senast!! De va en superrolig kväll! De gör vi snart om :)
När jag kom hem såg jag min halsbandsröra och fick lite ångest. Om du hade ett extra smyckesträd som du vill sälja så köper jag det gärna!

Marianne sa...

Sidu! Heilt missa dehär ja, dvs. att du ha byra blogg igen :D Najs elä bajs!? NAJS! måst bookmark metisam.

+ Vi måst ju träffas naa snart å :)

ester-lisa sa...

Johan: Ser man på! Kanske ni också firade att Jakob gått och blivit ekonom? ;)

Åsa: Tack själv! Hoppas det inte dröjer tills ni kommer på besök igen :) Som jag sa så har jag hämtat från mammas det andra trädet så när jag har vägarna förbi nästa gång är dina halsband räddade ;)

Marianne: Superkul att do hitta hiid :D Ska fösök styr åpp ett marthamööt snart ;) Böri va på tiidin.