onsdag 27 juni 2012

Infektioner och andra, roligare saker

Har drabbats av en riktigt jävlig urinvägsinfektion (är det tillåtet att blogga om sånt?). Jag är strax över tjugo och jag har aldrig haft urinvägsinfektion förut, men jag har förstått att det är vanligt. Efter att jag hade bloggat igår var det precis som om någon körde in ett par knivar i min vänstra njure. Kvällen innan hade jag haft riktigt ont i magen och ryggen, men inte tänkt desto mer på det. Hur som helst blev jag sängliggande hela eftermiddagen och kallsvettades bara av att gå en sväng till köket. Jag ringde till huvudhälsostationen och fick genast en remiss till laboratoriet till följande morgon (idag alltså).

På kvällen kom min nästa äldsta syster hit. Det var det bästa under hela dagen, jag mådde mycket bättre då så det var skönt. Ah, hennes humor är outstanding (på ett bra sätt)! Hon hade med sig Fazers choklad med jordgubbar och tranbärsjuice (hur gulligt?). Hoppas vi snart kan köra en repris (fast utan infektion, tack).

Redan klockan tolv idag fick jag utskrivet ett recept på antibiotika, tack och lov! Hoppas att jag aldrig behöver uppleva det här igen...

Ikväll har vi haft Jakobs faddrar på besök. Det blev en riktigt rolig kväll! Vi fick en fin blomma och bjöd på somrig fruktsallad som vi förtärde på balkongen.

Gardenian då
Kände att det var dags för en outfidare - ÄLSKAR byxorna som blev köpta redan 2009, från Ellos
Hej hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dej lilla vän! Jag har haft många såna! Förebyggande finns som funkar bra if de börjar komma ofta så då kan du ta kontakt!

Men Hanna! sa...

SÖTTO!