söndag 29 april 2012

En dag över förväntningarna!

Vaknade idag efter elva timmar sömn. Var seg i både kroppen och huvudet då de två, tre senaste veckorna inte har innehållit fullt så mycket sömn. Men efter att ha fått i mig frukost (lunch?) och på mig kläder, begav jag mig till stan för att lämna en nyckel vid jobbet. Det var en vacker dag och när jag sneddade över torget tyckte jag mig höra några bekanta röster bortifrån frihetsstatyn. Och visst! Där satt ju min bästa vän tillsammans med sina kombos! Jag lämnade nyckeln vid jobbet och tog med mig en vitchokladlatte att avnjuta med vännerna i solen.

Toni, Fonsi & Usman

Alltid glada Anna

BFF's since 2002...

... och helt urflippade sedan ungefär samma år.

Efter knappt två timmar, massa skratt och flera märkliga funderingar beslöt sig gänget för att gå till O'Malley's och ta varsin öl. För min del var behovet av en bit mat större, så vi skiljdes åt och jag gick och handlade. När jag kom hem stekte jag köttfärsbiffar till en hel armé.


För tillfället lyssnar jag på Nicki Minaj (Starships går på repeat!), dricker några koppar kaffe och känner efter hur fenomenet sommarlov känns. Det känns ordentligt kan jag avslöja! Och säkert beror det på att de här sista veckorna har varit så sjukt stressiga. Mitt hjärta känns plötsligt så lätt, jag sjöng till och med idag när jag lagade mat och diskade! Nu ser jag fram emot sommaren, min syster och hennes familjs hemkomst från Togo, balkonghänget och kvällar utan läxor och tentläsande!

Något annat jag ser fram emot är att Jakob snart kommer hem från Åbo. Även om han bara varit borta sedan igår morse saknar jag honom. Om en vecka åker han på en två veckor lång arbetsresa till USA. Känns ju minst sagt lite löjligt att man oroar sig för hur man ska överleva, och inte dö av saknad, haha!

Jag skickar alltid romantiska sms till Jakob

1 kommentar:

Christina sa...

Starships är en av mina favoritlåtar just nu, feelisen är hög när den spelas! :) Två veckor går snabbare än du tror! Ibland kan det t.o.m vara skönt att vara utan varandra lite..