onsdag 25 april 2012

Sista tenten och en resa som belöning

Jag skrev nyss min sista tent för det här läsåret! Äntligen! Idag var det logistik som stod på tapeten och sjukt bra gick det också. Helt klart en fyra eller till och med en femma.

Igår kväll bokade vi flygbiljetter till Riga! Fyra nätter i juli ska vi sova där och fem dagar ska jag lapa specialkaffe och skåd på fåltshi. Som jag längtar efter att åka bort en stund, se en ny stad och höra ett främmande språk!

Bild härifrån

Snart kommer Christoffer hit och då ska vi färdigställa vårt arbete om budgetering. Resten av dagen är jag ledig men självfallet kommer den gå i skolans tecken. Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Janina sa...

Ooh nice me reiso! :)

Christina sa...

Hur valde ni resmål? Själv funderar vi på att besöka Gotland ännu i sommar, känns som att jag inte är färdig med den ön.

ester-lisa sa...

Janina: Yes, very nice, very nice!

Christina: Vi ville inte åka någonstans långt bort då jag bara kommer vara ledig en vecka, vi ville alltså att själva transporten inte skulle ta så lång tid. Sen är jag inte så förtjust i söderhavshetta så vi funderade på norra Europa redan från början. Till Riga flyger vi direkt, biljetterna var relativt billiga och staden verkar fin och intressant :)
Och angående Gotland: Den ön kan man väl aldrig få nog av? ;)

Jessica sa...

Där har jag varit, en dag. Skulle gärna se mig runt några dagar till. Hann bara se lite granna, i -30... På sommarn tror jag det kan vara otroligt mysigt med alla små gator o utekaféer! Enjoy!

ester-lisa sa...

Jessica: I -30 e väl ingen stad särskilt fin eller mysig :P Men jag tror också det kommer vara fint på sommaren. Kanske lika lite på Visby, fast större :)