fredag 6 april 2012

Påsk på Kaserngatan

Jag tror att påsken är en av mina favorithelger. För mig är påsken en helg befriad från förväntningar och krav. En helg med glada färger. En helg som doftar brasrök och grillad korv. Som smakar påskmust. Och så är den faktiskt lite magisk. På samma sätt som alla andra storhelger vi firar här i landet är magiska.

Den här diskreta påskharen köpte jag från Sisustus In till vårt sovrum

Någon frågade vad jag kommer göra på påsken.
 - Skolarbeten, svarade jag.
Och det är faktiskt sant. Kalenderbladet för april månad är fullproppat av deadlines, presentationer och tenter. Alla kurser tar ju slut nu. Det här är sista månaden innan sommarlovet. Imorgon kommer jag även ha kvällsskiftet i caféet.

Har ni sett mini-kinderäggen!? Perfekt om man vill ha mer choklad för pengarna. goda!

Men jag kommer självfallet också att vara lite ledig. Mina planer för den lediga tiden är:
  • promenera vid stranden
  • äta god mat (och massa pascha och choklad!)
  • umgås med familj och vänner.

Mitt favorit-påskpynt är definitivt sådana här målade träägg

Inga kommentarer: