torsdag 19 april 2012

Skolsnack och annat

Då det gick hur bra som helst att dricka två koppar kaffe igår, slank det även idag ner två koppar efter frukosten. Det var ju dumt, kan man tänka så här i efterhand när man har gått omkring och varit helt spyfärdig hela dagen. Nå, jag har ändå hållit humöret uppe då jag vet att det bara är tillfälligt.

Jag har varit i stan på ärenden. Solen värmde så skönt mig och min nya vårjacka och mina nya solglasögon. Conversen var så lätta mot trottoaren att jag hade kunnat skratta. Jag köpte en foundation för första gången i mitt liv. Och hängde en stund med min arbetskompis Sabina vid kaféet.

I kväll har jag pluggat instuderingsfrågor till nästa tent, som är på måndag. De var knepigare än jag trodde, dessutom är kursboken utlånad från biblioteket, finns ingenstans. Jag har också dubbelkollat och skrivit ner allt jag måste göra nästa vecka innan jag kan ta sommarlov. Det kommer bli tight och jag kommer vara less, men det går så länge jag håller mig fokuserad. För tillfället lever jag på stoltheten över att jag fick bästa vitsordet i den hittills mest krävande kursen!

3 kommentarer:

Michaela sa...

Jeee säger jag över att du återvänt till bloggen :) Hoppas du stannar och grattis till tenten!!! Kämpa på med det som är kvar, det är inte långt kvar till sommaren och hoppas vi kan ses snart igen :)
Kram

ester-lisa sa...

Tack, tack! Jo, jag hoppas att jag kan hålla ett lämpligt avstånd till bloggen den här gången ;) Jag ska kämpa! I sommar ska vi dricka Breezer vid Strampen :D (Fast innan dess ska vi nog ses) Kram kram

Michaela sa...

Låter som en perfekt plan :) o även det att vi ses innan ;)!!!