lördag 21 april 2012

Lördag

Det är lördag kväll. Jag har jobbat idag. Det var länge sen sist, och det var kul!


Efter jobbet gick jag hem genom snöslasket. Jag upptäckte en kvarglömd elljusstake i ett fönster. Jag tänkte gråta. Kommer det aldrig bli vår någon gång!?

Det är lördag kväll och Jakob är ute med sina vänner. De skulle gå på stand-up. Det var till en början tänkt att jag skulle följa med, men jag insåg att jag måste prioritera andra saker ikväll och magkänslan säger att beslutet att stanna hemma var riktigt vettigt och bra.

Jag har tagit på mig mina hemmabyxor och raggsockarna också, såklart. Ett nytt Word-dokument väntar på att fyllas av elektroniska bokstäver, användbara webbadresser har jag redan letat upp. Om sötsuget dyker upp finns en ask vindruvor i köket.

ÄLSKAR att ha en extra skärm när jag gör skolarbeten!
Man kommer bättre igång med skrivandet om man unnar sig lite skumvin!

Resultatet ska bli fem sidor om specialtransporter på hjul. Jag skriver så långt jag orkar ikväll. Har dock ganska höga förväntningar, författare jobbar ju, som redan känt är, bäst under sena kvällar och nätter...

4 kommentarer:

Christina sa...

Specialtransporter, intressant. :) Antar att det bland annat handlar om lastbilar då..

ester-lisa sa...

Ja :) Bred last, lång last, tung last och hög last ;D Rubriken var den enda vettiga som fanns, så riktigt heeft va de int ;)

Christina sa...

Tror inte det är speciellt svårt att skriva om det.. Behöver du mera info får du säkert ringa min sambo, som kör specialtransport. :)

ester-lisa sa...

Det trodde inte jag heller, men man lyckas alltid lura sig själv på något sätt ;)