fredag 6 april 2012

Om utseende, stil och grävmaskiner

I onsdagskväll tyckte jag verkligen att bloggens utseende var väldigt jag. Kanske var jag övertrött? Dagen efter, när jag tog upp bloggen igen, såg jag ingenting av mig själv avspeglat i den. Den var mer Janina, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det är hon som har gjort designen.


Jag pratade med Jakob om bloggens utseende. Vi var båda överens om att jag behöver starka färger med attityd. Lite crazy och freaked-out. Jakob tyckte att jag borde ha en "kara-header". Förslagsvis skulle en sådan innehålla en grävmaskin och en ugnskorv. Ett passande namn eller slogan till bloggen skulle i sådana fall vara "Marvel girl - en blogg fö karan".

Man måste acceptera att saker tar tid. No hätä, skulle en vän till mig kanske säga nu. Jag vill hitta ett utseende och en stil som känns rätt för mig, som känns som jag. Och jag vill inte stressa mig fram till det, det blir så lätt fel då, och dessutom stressar man all annanstans i livet ändå så någonstans måste ju någonting få ta lite tid på sig.

2 kommentarer:

Melina sa...

haha vad skön du e :D

ester-lisa sa...

Haha, fint att du tycker de :D