tisdag 20 november 2012

Återuppståndelsen

Voi söta öde så här har varit tyst! Har varit drabbad av lite lack of inspiration och så har nacken börjat bli dålig igen, därav min frånvaro. Nu har jag dock repat mig och är tillbaka på banan. Måste bara vara försiktigt och inte sitta så mycket framför datorn.
Några spännande nyheter har jag tyvärr inte att komma med. Har som vanligt jobbat lite i kaféet, studerat lite och haft en riktigt lugn och skön hemmahelg. Nedan bildbevis:

Fredagslyx: klyftpotatis och rökt lax. Vitt vin. Kaffe och Baileys på maten.
Provade en dag att laga makaronilåda med quornfärs istället för köttfärs. Supergott!
Och så har jag sett ut så här mellan varven.
Idag har jag varit helt ledig. Franskan ikväll blev inställd på grund av sjuk lärare. Mellan elva och sexton trettio låg jag på soffan och läste Kaj Korkea-ahos roman Gräset är mörkare på andra sidan. Om jag hade kunnat hade jag slutat och sparat lite till sen, men det var omöjligt. Den var så bra! Kommer vara tagen av den bra länge alltså. Köp och läs! Det är en order!

2 kommentarer:

Vivéca sa...

Har just bokat boken! Blir spännande jul-läsning. Tack för tipset! :)

ester-lisa sa...

Oj så kul! Ingen orsak, du kommer inte att bli besviken, det lovar jag dig :)