torsdag 1 november 2012

You guys know too much about me

Igår kom Fonsi hit samtidigt som Jakob kom hem från jobbet. De gick genast ner till pizzerian vid hörnet och hämtade pizza och så åt vi middag tillsammans alla tre. Mätta och belåtna hoppade jag och Fonsi i bilen och styrde kosan norrut. Jag kör bil ganska sällan nu för tiden och har alltid varit en försiktig chaufför och vi hade bara hunnit svänga ut på Storalånggatan när Fonsi utbrast:
 - Alltså no måst e ju ta läng för dig att kom dig nånstans!

Vi åkte till vår hemby Ingenstans för att dricka kaffe med Sarah. Sarah bor sedan fyra år tillbaka på Åland och det har gått två år (!) sedan jag träffade henne sist. Det fanns en tid i våra liv när vi alla tre satt i rökrummet vid Teboil så gott som varje kväll. Jag kan inte räkna alla märkliga saker vi donat med, alla hyss vi gjort, alla juttur vi skrattat åt, cigarettmärken vi rökt, koppar kaffe vi druckit, kinahästar som dykt upp på borden. Men en sak vet jag helt säkert, och det är att vi haft hisnande roligt, bundit starka vänskapsband och skapat minnen för livet






När klockan slagit nio och St 1 (före detta Teboil) stängt för dagen kramade vi om varandra och sa hejdå. Sarah körde vidare för att träffa andra vänner och jag och Fonsi körde tillbaka hem till stan, med Marina and the diamonds på full volym i bilen. Bakom oss hade vi ännu en otroligt rolig kväll.

Inga kommentarer: