fredag 9 november 2012

Noterade känslotillstånd

Hej på er! Det har gått några dagar sedan sist. Jag har inte haft någon lust alls att blogga, men ni har kommit hit i alla fall och tittat och det uppskattar jag enormt mycket. Förhoppningsvis kommer ni ju hit för att ni tycker om a) mig eller b) det jag skriver.

Det har hänt en massa roliga saker sedan sist! Inte något mer spektakulärt än vardagen egentligen, men bara den är ju helt fantastisk. Den här senaste veckan har jag för det mesta haft en riktigt bra känsla i maggropen. Kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag har liksom... känt mig lättare än vanligt.

Jag har levt med ångest i ungefär ett år nu. Under året har min psykiska hälsa åkt i berg- och dalbana. Igår såg jag på Facebook en video där en bekant spelade gitarr och sjöng. Det var fint på ett värmande sätt och jag blev riktigt inspirerad. Samtidigt upptäckte jag att jag uppskattar välmående, välbefinnande, glädje och känslan av lycka på ett annat sätt nu än vad jag tidigare gjort. Numera noterar jag mina känslotillstånd.

Så någonting gott har kommit ur ångesten. Ångesten själv har krympt och jag har kommit till insikt om att jag inte känner mig själv så bra. Jag är alltså på rätt väg. Jag blir starkare. Och fram för allt är jag glad.

Inga kommentarer: