tisdag 27 november 2012

Traditioner

Jag skrev i förrförrförra inlägget om hur jag gillar att bryta eller röra om de gamla välbekanta traditionerna. Det betyder inte att jag tycker att det är löjligt med traditioner eller att jag helst skulle vilja köra över dem med en ångvält. Jag tycker det är fint när man blivit vuxen att se hur nya traditioner föds och utvecklas. Jag och Jakob utgör ju tillsammans ett hushåll, en slags självständig och individuell helhet och nu är det ju upp till oss att hitta våra vägar, våra speciella sätt. Det är stort och fint.
För att ta ett exempel så firar vi nyår med Janina och Daniel, ett annat är att adventsstjärnorna plockas fram lagom till Jakobs födelsedag. I år är det nykomlingar i både vardagsrums- och sovrumsfönstret.
Stjärnan jag suktade efter från Indiska. Blir din för 14,90€. Är så nöjd över den!
Den här stjärnan hittade jag i en av Jakobs lådor i källaren. Lyxigt att få växla mellan olika färger och former!

Inga kommentarer: