fredag 2 november 2012

Lanseringsfesten

Jag gick till Ratatakalenderns lanseringsfest tillsammans med min äldsta syster (eller, gick och gick, vi åkte ju bil). Även om klockan slog sju precis när vi kom till Ritz var vi bland de första gästerna på plats. Oktober har ju som känt övergått i november, vilket innebär att min vita månad nu nått sitt slut. Vi köpte varsin äppelcider och slog oss ner i en soffa.

Har nog aldrig druckit så god cider tidigare i mitt liv!
Vi satt i soffan och smuttade på cidern och pratade om ditt och datt. Iakttog gäster som anlände till festen och försökte para ihop var och en med rätta bloggen. Skinka kom över för att hälsa! Det var riktigt kul att äntligen träffa henne i verkliga livet. Vi har följt varandras bloggar sedan begynnelsen. Också Astrid kom och slog sig ner en stund. Spana in hennes blogg, hon är en riktigt duktig fotograf!

Skinka och Astrid
Ratata har funnits i snart tre år!
Också Christina dök upp på festen. Hennes blogg är kanske bekant för många av er? Christina och jag gick i samma klass i lågstadiet så vi känner varandra ganska bra. Vi språkade en hel del ikväll och hon mindes "skummisarna" min mamma alltid bjöd på på mina födelsedagskalas, kul!

Christina
Självfallet införskaffade jag en Ratatakalender! Jag klarar mig inte utan en ordentlig kalender och den här är ju unik och riktigt snärtig! Dessutom vet jag ju precis vart pengarna går och det är till ett gott ändamål som jag mer än gärna stödjer.

Stolt kalenderägare
Christina och jag gick från festen samtidigt, men innan vi drog på oss jackorna bytte vi såklart några ord med Ratatas grundare: Karin. När jag presenterade mig kom Karin ihåg att jag var en av de första bloggarna på portalen som senare kom att bli Ratata. Karin skriver själv en riktigt inspirerande blogg som var en av de första jag började följa back in the days. Än i dag är jag en trogen läsare!

Christina och systrarna Lindroos: Ratatas grundare Karin och Astrid
Riktigt bra kväll! Hoppas på fler bloggevent inom den snaraste framtiden.

3 kommentarer:

Christina sa...

Tack för igår! :)

Michaela sa...

Hej, det var roligt att ses och oj vilka fina bilder du hann knäppa där! :)

ester-lisa sa...

Christina: Tack själv!

Michaela: Detsamma och tack så mycket!