måndag 26 november 2012

En födelsedag

På Kaserngatan har vi firat födelsedag hela dagen lång! Bortsett från de där timmarna mellan 09:00 och 15:00 då jag var i skolan och Jakob på jobb. Absolut mysigast var den stora frukosten jag fixade i morse och som vi förtärde i sängen. Jag sa till Jakob att det är synd att det bara händer två gånger i året. Då svarade han att vi ju måste skaffa barn så vi får blir uppvaktade på mors och fars dag också.

Ikväll har Jakobs mamma och pappa, farmor och farfar varit här på te. Jakob är inget fan av söta bakverk så istället bjöd vi på massa olika ostar med tillbehör. Det gick hem hos alla och det var ju kul! Både jag och Jakob tycker om att avvika lite från gamla traditioner, göra saker på nya, kreativa sätt och det uppskattas ofta av gäster. Förra året bjöd vi Jakobs familj på en stor brunch på hans födelsedag och den pratas det ännu varmt om!

Jakob har nu ställt sig för att diska bort från kalaset och själv ska jag ta en liten sväng runt kvarteret. Har sparat några bilder till er som jag tänkte visa imorgon, så kika in då!

Inga kommentarer: