måndag 12 november 2012

Måndag och fredag var och varannan dag

Alla dagar är antingen måndagar eller fredagar nu för ti'n. Det är helt otroligt hur snabbt tiden går. Snart är det ett helt nytt år.

Idag är det måndag och klockan var noll fem femtio när jag motvilligt kravlade mig upp ur sängen och smög ut ur sovrummet. Jag sminkade mig snabbt så jag hann läsa Vasabladet och äta morgonmål i lugn och ro. Det regnade när jag gick genom stan till jobbet. Den första låten som spelades när jag slog på stereon i kaféet var Yann Tiersens Les Jours Tristes. Jag älskar texten, men den intrumentala versionen är också väldigt fin och gör mig alltid på gott humör (trots titeln).


Klockan nio bytte jag snabbt kläder, tog med mig en stor kaffe och gick till skolan. Affärsbokföring stod på schemat och jag fortsatte med uppgiften jag började på förra veckan. Vi har börjat bokföra i programmet Visma Nova och det är faktiskt riktigt kul. Hade aldrig trott att jag skulle säga det där. Där ser man!

Är hemma nu och har ätit lunch för en stund sedan. Har inte många måsten på min lista idag och tur är det, för jag är trött och utanför är det ruskväder (förutom precis just i det här ögonblicket, när solen kikar fram lite). Nu ska det sitta fint med en kopp kaffe.

Inga kommentarer: