onsdag 14 november 2012

Här sitter jag

Jag har precis börjat läsa en fritt valbar kurs som heter Basics of wind energy. Den är helt och hållet virtuell och det är faktiskt ganska lyxigt att inte behöva gå till skolan, men ändå kunna skrapa ihop SP (studiepoäng). Om jag vill kan jag ligga i sängen och äta godis samtidigt som jag ser på föreläsningarna.


Just idag ligger jag dock inte i sängen. Jag sitter vid köksbordet och dricker en öl istället och knåpar på en presentation. Jag har lyssnat igenom och läst allt material och kommit igång med den första uppgiften. Vi ska skriva om en typ av förnybar energi och ingen hade ännu skrivit om tidvatten som energikälla, medan fyra hade skrivit om solenergi. What the heck, tänkte jag.

5 kommentarer:

Hemlig svensk sa...

Du vet vart du har bra info om vind iaf ;)!

ester-lisa sa...

Ja :) Det är klart man bäddar ordentligt för sig ;)

Marianne sa...

Hej!
Vilken skåola ere såm har ande kursin? Finns e fler sånde kursar? Ja sku behöv plock in na sånde =)

ester-lisa sa...

Det är nog "min" skola som har dem, VAMK alltså ;) Finns några andra liknande faktiskt!

Marianne sa...

Tackar, måst far å kiik eftä na distanskursar ti nesta period :)