måndag 12 november 2012

Fynd från i lördags

I lördags gick jag på loppis med Jakob för att leta kläder till en maskerad han ska gå på. Det var länge sedan jag besökte något loppis, så det var jätteroligt (fast det är det i och för sig alltid)! Vi hittade perfekta kläder till Jakob så nu är det bara skor och några små accessoarer som fattas. Självklart fyndade även jag, och jag tänkte givetvis visa upp skatterna.

Har velat ha en sockerskål med lock en tid nu och precis när jag hade gett upp hoppet om att hitta någon i lördags, dök den här upp på en hylla framför mig. Perfekt!
Servetthållare har vi länge tänkt köpa, men vi har ganska olika stil och smak jag och Jakob och har inte kunnat komma överens om någon. Den här fick godkänt av oss båda och följde med hem.
Jag dricker ofta te och gärna löste och en bra tekanna har jag letat utan att finna. Den här mörkgröna kannan är till synes helt oanvänd och genast när jag hade lagt ner den i varukorgen såg jag tekannor i var och varannan hylla, förstås. Det här är ett fynd som gör mig lycklig!
Gräsligt snygg tunika.











1,50€ för den, vem skulle tveka egentligen?
Klänning med fjärilar på.
Och en liten tunika att ha till vardags.
Må det bli fler loppisbesök inom den snaraste framtiden!

3 kommentarer:

Christina sa...

Kanske vi kan göra ett loppisbesök tillsammans nångång. :)

Hemlig svensk. sa...

vilken sockerskål! sån vill jag ha!

ester-lisa sa...

Christina: 'Amen absolut! :) Jobbar ju tyvärr oftast på helgen, men nog ska vi lyckas hitta en dag som passar!

Hemlig svensk: Ja, vem vill inte? ;) Här kommer länk om du vill shoppa dig en liten sockerskål: https://www.iittala.com/Home-interior/Jars-Jar-65-x-60-mm-Apple-green/p/K005687

Sen vill jag också tipsa om en annan god sockerskålskandidat: https://www.iittala.com/Home-interior/Vitriini-Box-60-x-60-mm-Turquoise-blue-oak/p/T110974