torsdag 18 oktober 2012

Glada grodan

Kanske österbottningarna som läser min blogg är bekanta med insamlingen av mjukisdjur som Eva-Maria Strömsholm drog igång? För er som inte hört om insamlingen går den ut på att man köper ett mjukisdjur, för det till en "insamlare" som i sin tur för mjukisdjuren vidare till Eva-Maria. Eva-Maria för sedan alla insamlade mjukisdjur till barnpolikliniken och barnavdelningen på Centralsjukhuset i Vasa.
När ett barn kommer till sjukhuset behöver det trygghet och omsorg och jag tror att ett mjukdjur är precis det som barnen behöver för att inte känna sig så rädda och ensamma. Barnen får sedan också ta hem sitt mjukdjur som ett förhoppningsvis gott minne från sin sjukhusvistelse.
Min äldsta syster har fungerat som insamlare och skulle lämna mjukisdjuren till Eva-Maria ikväll, och då jag inte hade något annat för mig hakade jag på. Vi åkte först till en butik så jag fick köpa ett mjukisdjur att skänka bort. Stod länge och vände och vred på alla olika mjukisdjur och funderade vilket man själv skulle vilja ha om man var liten och kom till sjukhuset. Den här blev det:

En mycket snäll...
... och glad groda!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Nu blir jag ledsen! Det var ju det jag skulle göra innan vi for iväg... Köpa nalle till insamlingen! :( Hoppas det blir flera insamlingar. Då ska jag köpa flera!

Christina sa...

Jag deltog, och lämnade en hel påse full från olika människor förstås. Hoppas verkligen det ordnas fler gånger för jag tycker det var ett fint initiativ. :)

ester-lisa sa...

Jessica: Ja! Det var ju på tapeten ett tag, men sedan hamnade det liksom i skymundan. Vi håller ögonen öppna för nya insamlingar!

Christina: Ah, så du var en "insamlare"? Jo, riktigt fint initiativ!