fredag 5 oktober 2012

Vårt hem

På Kaserngatan är hela den här fredagen ledig! Åtminstone för min del. Ute står regnet som spön i backen. Det har inte varit uppehåll ens en sekund sedan jag klev upp i morse.

Jag myser här hemma. Plockar med alla våra saker. Diskar. Äter fisksoppa till lunch. Läser dagstidningen. Tvättar för fullt. Byter sängkläder. Ni vet såna hushållssysslor som är riktigt gemytliga att utöva en grå och våt dag som denna. Planerar också att dricka te och läsa ut Vattenmelonen. Och så ska jag göra tacopaj lagom till att Jakob kommer hem från gymmet.

Knäppte några bilder medan jag väntade på att fisksoppan skulle svalna. Tänkte bjuda på några detaljer ur vårt hem.

Världens godaste äpplen.
En liten prydnadslampa har fått flytta upp på byrån i sovrummet. Lampskärmen har min äldsta syster gjort för ett X antal år sedan. Den hänger med än!
Byrån i sovrummet kommer från Jysk. Jag älskar den!
Vill så gärna ha den här bilden på Mårran framme. Har dock inte hittat rätt plats för den ännu. Även den har jag fått att min äldsta syster (och ramen också, nu när jag tänker efter).
Blecklyktan har fått flytta ut till hallen från sovrummet.
En lampskärm med vit botten och småblommigt mönster har nu blivit helt och hållet lila.
Och sist (och kanske minst också) lilla huset från Riga. Den enda souveniren som följde med oss därifrån.

2 kommentarer:

Christina sa...

Det lilla huset var ju vackert, å byrån tycker jag också om.

ester-lisa sa...

Ja, visst är det sött :) Tror inte att man kan tycka illa om den där byrån heller ;)