måndag 8 oktober 2012

Kort natt inför en stor dag

Igår hade jag mycket bättre saker för mig än att sitta framför datorn. Om ni vill få ett hum om vad jag pysslade med kan ni kika in här.

Har en riktigt omöjlig natt bakom mig. Jakob somnade kring tolv. När klockan var tre och jag ännu inte ens hade slumrat till en gång, klev jag upp. Jag plockade undan lite disk, åt yoghurt och pluggade teori i affärsbokföring. När ögonlocken började kännas tunga gick jag och lade mig på nytt. Men klockan hann nog bli fem innan jag till slut somnade.

Halv åtta väcktes jag av Jakob för att jag skulle till skolan och skriva tent. Precis! Jag tänkte samma sak. Jag kände mig som en zombie när jag drog på mig mjukisbyxorna och gick ut i köket för att fixa morgonmål.

Men tenten gick bra trots en väldigt, väldigt kort natt. Jag skrev i två timmar. När jag till slut var färdig skiljde det 0,10€ mellan tillgångar och skulder/eget kapital i balansräkningen. Christoffer blev klar strax innan mig, så när jag hade lämnat in tenten gick vi på kaffe tillsammans. Vi blev kvar i kafeterian i drygt en timme, först diskuterades tenten och sedan allt möjligt annat mellan himmel och jord. Det var riktigt kul!

Men hör ni, det har tagit längre än en halvtimme för mig att skriva det här inlägget så nu måste jag verkligen sova en stund så jag blir människa igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur får man tag i en bra, SVENSKTALANDE psykolog i Vasa? Misstänker att jag behöver en, och man vill ju inte direkt sitta och gråta ut ångesten om man inte är helt säker på att psykologen kommer att förstå en pga språket.

ester-lisa sa...

Åh, jag förstår precis vad du menar! Jag tänkte skriva ett inlägg om det här, så håll ut lite :)