onsdag 3 oktober 2012

Ledig

I jämförelse med igår förmiddag och kväll så är det en super fin dag idag! Soligt och ganska varmt. Jag är helt ledig från både skola och jobb. Men vädret har jag hittills inte utnyttjat på något vis. Jag har legat i sängen nästan hela dagen hittills och läst Vattenmelonen. Till en början var jag lite skeptisk till den, måste jag erkänna, men nu slukar jag den i rask fart!

Sitter med en fuktgivande mask i ansiktet i skrivande stund. Har riktigt skitit hår och känner mig allmänt motbjudande. Ska råda bot på det genom att strax hoppa i duschen, lägga en hårmask och kanske jag till och med slår på stort och rakar benen? Vem vet?

Men ni ska inte tro att jag bara legat under täcket hela dagen. Jag har faktiskt varit en sväng till stan på ett ärende som jag har fasat för i någon månad: nämligen besöka Elisa och säga upp mokkulan. Jakob har tjatat på mig hur länge som helst, men jag måste medge att med ångesten i bakfickan har det inte varit det lättaste. Att stå ensam och köa i en timme i en liten trång, varm butik slutar lätt i en mindre panikångestattack. Åtminstone har jag föreställt mig att det ska göra det. Men nu är det gjort och det känns bra. Det visade sig till och med att inte ens skulle ha behövt komma dit och säga upp mokkulan, den skulle ha stängt av sig själv i alla fall, men det kunde ju inte vi ha vetat.

Nu är det dags att skölja bort masken! Efter middagen blir det nog en liten promenad. Och kvällen borde jag spendera genom att göra skolarbeten. Vi hörs!

Inga kommentarer: