torsdag 4 oktober 2012

Svettig kväll

Åh, blev så glad då jag kom hem från jobbet och loggade in på bloggen och såg era tips på skor! Tusen tack! Om du ännu inte tipsat, men har något bra på lager, varsågod!

Det gick bra på jobbet, tackar som frågar. Det var hurja mycket kaffesugna människor i farten ikväll och alla ville äta någonting. Typ, ugnspotatis. Men det får de ju göra för annars får jag ingen lön (så tack för att ni äter ugnspotatis!). Sedan slutet av augusti har kvällarna i kaféet varit super lugna, men nu verkar det svänga igen. Var till och med lite svettig när jag hade stängt för kvällen.

Tror inte jag har bloggat någon bild på mig i arbetskläder tidigare, så här har ni en. Tänk er också svarta byxor och svart förkläde.
Jakobs kompis, som numera är bosatt utomlands, är på arbetsresa i Vasa. Han hade kommit idag och kom in till kaféet och sa hej. Han berättade att hans ena trumhinna hade spruckit sönder under flygturen. Blev lite svimfärdig.
Han bara: Det kan jag berätta att det gjorde sjukt ont!
Jag: OKEJ! DU BEHÖVER INTE BERÄTTA MERA!

Kommer aldrig våga flyga någonstans igen.

Jag just nu. Genom dataskärmen.
Hur som helst så är jag hemma från jobbet nu och försöker få gjort de där skolarbetena jag skulle göra idag innan jobbet. Och vad gör jag? Bloggar bilder på mig själv*. Noll självdisciplin! Förstår absolut inte hur jag lyckas få så bra vitsord i alla kurser? Måste vara en naturbegåvning.

* Det är dock inte det enda jag gjort. Jag har läst lite om optisk fiber också. Mycket intressant.

Inga kommentarer: