torsdag 18 oktober 2012

Lady luck

För så där två, tre veckor sedan var jag på stan med Janina. Jag hittade ett super fint nagellack på H&M. Även om ett nagellack inte kostar mer än 4€ så köpte jag det inte. För jag har redan 100 olika nagellack! Och jag hinner inte använda alla till slut innan de blir trögflytande och värdelösa.

Men ännu igår hade jag inte kunna sluta tänka på det där nagellacket så jag cyklade i regnet till H&M och som tur var fanns min favorit fortfarande kvar!

Lady luck


Egentligen borde alla butiker vara inhysta i lokaler med stora fönster så att det verkliga ljuset skulle komma in. För jag måste säga att det inte är första gången jag köper något i tron om att det är en viss färg och när jag sedan kommer ut från butiken har inköpet likt en kameleont bytt färg (nå, okej, kanske inte bytt färg helt och hållet, men nyans i alla fall).

I butiken såg lacket visserligen grönt ut, men det såg ut att skifta mer åt det guldiga och mörkblåa hållet än vad det gjorde på riktigt, i dagsljuset, utanför H&M. Fast inte gråter jag för det. Är riktigt nöjd ändå!

Inga kommentarer: