onsdag 24 oktober 2012

Rättviseförmedlingen

Förra veckan ordnade Marthaförbundet en after work-kväll vid Ritz. Jag och min äldsta syster gick dit för att lyssna på Peppes presentation om Rättviseförmedlingen (länken går till den svenska hemsidan, där kan man läsa om deras arbete, exempelvis under fliken "Om oss"). Precis som jag hade förväntat mig var Peppe en riktigt bra föreläsare! Precis så bra som jag vill bli (vi håller föredrag om i princip allt vi gör i skolan och jag tror att jag kommer fortsätta att stå upp och prata inför människor i arbetslivet sen). Sen blir jag alltid hemskt inspirerad av att lyssna på drivna människor som Peppe.

Angående Rättviseförmedlingen tycker jag att ni ska gå in och gilla deras Facebook-sida, så att ännu fler får upp ögonen för föreningen och arbetet de gör.

För en ekonom behöver faktiskt inte alltid vara en man i kostym.

Inga kommentarer: