fredag 7 september 2012

En kvar

De som hängt med i svängarna kanske minns att jag hade ett mål att nå det här året? Målet var att läsa minst tolv böcker. Min tanke var att hålla en sådan takt att jag skulle läsa en bok i månaden, och det har gått riktigt bra! För bara några minuter sedan lade jag den elfte boken ifrån mig med en rysning (av någon anledning ryser jag alltid!).
  1. Mitt liv med Saddam av Parisoula Lampsos och Lena Katarina Swanberg
  2. Postfeminism av Birgitta Boucht, Carita Nyström, Anna Rotkirch och María Serrano
  3. Anna, Hanna & Johanna av Marianne Fredriksson
  4. Isabellas hemligheter av Isabella Löwengrip
  5. Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi
  6. Det luktar inte - en antologi om pengar och ångest
  7. Tusen gånger starkare av Christina Herrström
  8. Änglarnas svar av Stefan Einhorn
  9. Glitterscenen av Monika Fagerholm
  10. Flyga högt av Katarina Von Bredow
  11. Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
Vad läser ni just nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra mål du ha haft! Å passlig lästakt me en bok varje månad så man int behöver stressa alltför mycket. Själv har ja nyss läst ut Kaj Korkea-Ahos Se till mig som liten är som jag hade lånat av Stina. Vet inte ännu vilken bok det blir till näst - det beror mycket på vad jag är på för humör.

ester-lisa sa...

Tycker du? :) Jag läste så skamligt få böcker förra året och tänkte att man lätt borde hinna läsa en bok i månaden. Jag läste Se till mig som liten är förra hösten. Det var en story som rotade sig ganska ordentligt i mig. Tycker det är kul att veta vad andra läser så kanske man får upp ögonen för någon ny, spännande författare! :D