söndag 23 september 2012

Lördag så här i efterhand

Igår var det lördag och jag började min dag i kaféet. Var där några timmar och gjorde specialkaffe. Sedan tog jag av mig förklädet, traskade genom stan och kom hem till ett dukat bord med tända ljus och ugnskorv med pomfritt.

När vi ätit, duschat och klätt om gick vi upp till Handelsesplanaden där vi blev upplockade av kvällens första chaufför. Vi for iväg hem till min äldsta syster var vi drack Kukko och åt chips.

Kring nio begav vi oss iväg till pub- och humorkvällen med Alfred Backa. Vilken fiilis i den där lokalen alltså! Om jag hade varit Alfred hade jag nog blivit rörd till tårar. Helt klart värt 10€!

Folk dansade på sina stolar till låten He va na!
Genast när showen var slut sa vi hej då till Jenny och åkte snålskjuts in till stan. Destinationen var O'Malley's där Jakobs vänner väntade. Jag blev mycket glad över att också hitta mina bästisar Hanna och Malin i vimlet.

Det tog inte lång tid förrän Hanna och jag hade lämnat den irländska puben och gick till Oliver's Inn istället. Dessvärre hade min fiilis blivit kvar någonstans på vägen och jag kände att det var lite onödigt att för det första betala inträdet på 6€ och sedan dessutom en Somersby, som jag halsade innan Jakob ringde och sa att han väntade utanför.

Vi avrundade kvällen på Calzone tillsammans med Mats. Jag var verkligen vrålhungrig och fick i mig nästan en hel Twana. Vi pratade om språk och länder att besöka, bland annat. Sedan gick vi hem genom natten och jag var mycket nöjd med ännu en finfin lördag.

Inga kommentarer: