söndag 30 september 2012

Roligast den här veckan

Idag är det Jakobs och min 2 år och 9 månaders dag! Och ja, vi är just precis ett så töntigt par som det låter (jag skriver till och med in dessa minijubileum i min kalender och ritar hjärtan runtomkring). Vi har firat genom att stiga upp relativt tidigt (för att vara söndag), äta en stor, god frukost, tvätta kläder och städa i källarförrådet.

Jag måste bara få säga att den där städsessionen i källaren var bland det roligaste som hänt i veckan. Jakob skrattade så han inte kunde stå upp och själv skrattade jag så att jag nästan kissade i byxorna. Jag kunde inte tänka mig att bo med någon annan än just den mannen, som förvandlar de tråkigaste saker till de i särklass roligaste!

När vi flyttade hit i juni förra året stuvade vi in lite av varje, huller om buller, i den lilla gallerburen vi blivit tilldelade. Och redan första veckan vi bodde här sa Jakob att vi får ta med oss en flaska vin och gå ner i källaren någon fredag kväll och gå igenom alla lådor och organisera lite bättre. Vi har alltså angstat över den där röran i källarförrådet i 1 år och 3 månader. Ni kan ju tänka er vilken lycka och harmoni som uppstått i mitt hjärta nu när vi äntligen fått röja upp i det där förbaskade förrådet! Nu vet vi precis vad som finns där och var det finns. Vi har slängt gamla, tomma lådor (vi hade hur många som helst!) och söndriga prylar och kommer skänka en del saker till Röda Korset.

Efter att vi ätit middag kom Janina, Daniel och Joline hit. Bland annat avnjöt vi vaniljglass med hackad, mörk choklad. Och lekte med Joline förstås. Janina tog några bilder med vår kamera.

Här är jag. Det är söndag och det betyder sminkfritt och mjukisbyxor!
Joline var coolast av oss alla
Efter att Janina och company hade åkte hem, upptäckte jag ett meddelande på kylskåpet!


När vi städade idag hittade jag ett par gardiner jag helt och hållet glömt bort att jag äger! Vi har precis beställt nya gardiner till både vardags- och sovrum, så de här gardinerna får hänga uppe tills de nya anländer. Alltid kul och välgörande med lite förändring!

Lyckades inte få till några bra bilder i det taskiga kvällsljuset, men vill visa er gardinerna ändå.

Före: sommargardiner
Efter: nytvättade och nystrukna höstgardiner
Det har varit en super bra söndag! Nu ska jag göra det här:

Bokföra

2 kommentarer:

maria sa...

spontana meddelanden där man minst förväntar sig dem är väl bäst. och speciellt ett sånt, med djup mening i! :D

ester-lisa sa...

Du har så rätt, så rätt!