måndag 10 september 2012

Studiedag på Kaserngatan

Det här är mitt första tidsinställda blogginlägg någonsin! Idag måste jag verkligen lägga all fokus på tentläsningen, men jag vill ju inte att det ska vara dött här inne bara för den sakens skull.

Jag tänkte visa er hur det blev med alla lyktor i fönstret på balkongen. Stora Stygga Vargen var i Vasa i slutet av augusti och då gick vi på loppis tillsammans. Utan honom skulle min lyktsamling knappast vara färdig än, så det får man tacka för!


Hur fint? Är så nöjd!
Det blev en kort natt i natt så jag känner mig lite trött idag. Å andra sidan tror jag det är mer regel än undantag att man ska vara lite slö på måndagar. Började den här veckan med att gå upp med Jakob på morgonen och från klockan nio hade jag lektion i affärsbokföring. Det var kul! Det är roligt att vara i skolan när man faktiskt förstår någonting. Min klasskompis Catharina är också med på kursen så bättre tror jag knappast att det kunde bli.

Så här ser jag ut idag. Det ni inte ser är ett par klarlila mjukisbrallor och knallgröna yllestrumpor.
Och så två detaljer ur rummet där jag sitter och pluggar idag.

En cupcake som jag förvarar mina små örhängen i. Nicolina går alltid och kikar i den när hon är här på besök.


Den första saintpaulian köpte jag i vintras när jag för första gången fick den där känslan att våren verkligen var på väg, som för att fira liksom. Då var blommorna mest vita och bara lite violetta i kanterna. Den andra fick jag förrförra vintern av min kompis Lukas. Det ligger väl lite "tantvarning" över de här blommorna har jag förstått, men jag gillar dem. Söta, lättskötta och väldigt mjuka.

2 kommentarer:

Gitta sa...

Snyggt med de många lyktorna.
Och en liten värmekälla en kylig höstkväll :)

ester-lisa sa...

Tack! Visst blev det? Här behövs inga IR-lampor ;)