söndag 23 september 2012

Veckans sista dag

En skön söndag har passerat. Söndagar är till för att:
  • dagdrömma
  • umgås med någon man tycker speciellt mycket om
  • dricka kaffe
  • läsa inspirerande texter
  • ta en promenad till butiken runt hörnet för att handla middag
Av någon anledning känner jag mig alltid mycket mer kreativ än vanligt på söndagar. Det börjar liksom pirra i fingertopparna. Oftast suktar jag efter att skriva. Men ibland vill jag också bara klippa och klistra, måla en bild, skapa små världar i vårt hem.

Idag har jag till exempel läst om Sara Stridsberg (hon som skrev Drömfakulteten) och Katarina Kieri (som jag är kompis med på Facebook!), lyssnat på Skrivarlinjens uppläsning på Översättarcentrum (Jakob kände inte igen min röst när jag läste Självbiografi - eller bara ren idioti) och hämtat Skriv om och om igen ur bokhyllan, men utan att öppna den.

En riktigt stillsam och lugn söndag i litteraturens tecken. Är dock mycket frustrerad över den här Stora Skrivkrampen jag obviously har drabbats av. Kan inte ens slå mig ur den med knytnävarna.



Ps. Googlade ordet skrivblockad och hittade den här bloggen. Kan vara bra! Ds.

Inga kommentarer: