onsdag 26 september 2012

Nio bilder

Jag lovade ju igår att jag skulle blogga några bilder idag och nu är det dags.

Ett hjärta på balkongdörren
Ordning och reda! Den Stora Höststädningen har dragit fram i alla köksskåp
Idag höststädar jag och organiserar i byrån i hallen. Sorterar alla gamla räkningar, lönespecifikationer, medicinrecept och brev från Hjärtcentrum i Tammerfors. Har börjat misstänka att den här städningen har något slags samband med min psykiska hälsa. Ni vet inre kaos - yttre ordning och vice versa.


Nicolina målade den här teckningen i somras. Jakob frågade mig en dag vad den föreställde. "Solnedgången, ser du väl" svarade jag. Men det finns en möjlighet att den föreställer en påskbrasa också.
Pampas
Jakob
Försökte fånga dagen genom bilrutan på väg till Ingenstans igår. Vi lyssnade på radio och solen stod lågt, intensiv. Den fick alla träd och alla åkrar att se ut som om de brann. Och så alla kusliga moln i bakgrunden. Det var tvunget att upplevas, gick inte att fota. Vi satt helt tysta och bara såg på världen. Plötsligt skruvade min sambo ner ljudet på radion och så sa han "vilken vacker höstkväll".



"Jag har en snygg-dag idag" sa jag till Jakob. "Ja, igen" konstaterade han och så räckte jag honom kameran så han skulle kunna föreviga min snygghet på garageuppfarten hemma hos min mamma. Kunde inte bestämma mig för vilken jag ville visa för er så ni får se båda.



Och så slutligen två detaljer ur mammas kök.

3 kommentarer:

maria sa...

vilka fina foton, och vilken underbar karl du har! :)

Mirjam sa...

Supersnygg färg på tröjan Josefin! Fint matchat med byxorna+halsduken, verkligen snyggt :D

ester-lisa sa...

maria: Tack! Oja, det har jag minsann :)

Mirjam: Åh, tusen tack! Vad kul att du tyckte om min outfit :D